- Du kan få til alt, bare ikke alene
Som tenåring digget hun realfag, ønsket å jobbe med helse og gå i hvit frakk. Omsorgsyrke var ikke et ønsket alternativ, så veien videre ble utradisjonell.
Som tenåring digget hun realfag, ønsket å jobbe med helse og gå i hvit frakk. Omsorgsyrke var ikke et ønsket alternativ, så veien videre ble utradisjonell.
Den ni meter høye bronseskulpturen «The Mother» har endelig fått sin plass i blomsterenga på Inger Munchs brygge.
Atkins Norge bistod i arbeidet med anskaffelser for Sporveien til en verdi av omlag 45 millioner kroner.
Atkins bistår med erfarne rådgivere for å utarbeide teknisk beslutningsunderlag og gjennomførelse av anskaffelser for arbeidsmaskiner til T-banen.
En av de største fordelene med god Asset management, er styrket konkurransedyktighet gjennom økt pålitelighet og forutsigbar produksjon.
Oslo kommune skal anskaffe 87 nye trikker som gir bedre kapasitet, er bedre tilpasset brukernes behov og har et lavere energiforbruk.
Atkins Norge bidro til forbedring av mobildekning på 186 av norske togs vogner og motorvognsett. Les mer om prosjektet her.
Lysaker, 5. juni 2015: Jernbaneverket har valgt Atkins for prosjektering og tilkopling av det nye signalsystemet for Follobanen til det eksisterende signalsystemet ved Oslo S.
Atkins Norge har over lengre tid satset på prosjekter innen samferdsel. Nå ansetter de Marco Tanzillo som Teknisk Direktør i forretningsområde Engineering. Han har bred erfaring fra totalentrepriser i det norske markedet. Atkins har i over 30 år levert tjenester til nøkkelkunder innen samferdsel. Med Marco Tanzillo på laget har…
Bane NOR gjennomførte beredskapsøvelse i Follobanens tunnelløp, og det ble derfor simulert brann i et tog inne i den to mil lange tunnelen.
Systra Norge utfordrer virsomheter til å sette mer fokus på å gå fra ord til handling slik at de også oppnår sine bærekraftsmål i praksis.
Forsknings-, laboratorie- og undervisningsfasiliteter i verdensklasse. Atkins er stolte over å ha bidratt til det flotte resultatet!
Atkins Norge opplever eventyrlig etterspørsel og trenger å bli flere. Men hvorfor bør nettopp du jobbe i Atkins? Vi spurte noen av våre dyktige medarbeidere.
Atkins ble i februar 2019 tildelt oppdraget med å detaljprosjektere oppgraderinger på Bryn lokaltogstasjon. Bryn stasjon er en av Norges eldste stasjoner og Bane NOR ønsker å oppgradere stasjonen for å bedre sikkerheten og adkomsten til plattformene. Bane NOR vil benytte Bryn stasjon som endestasjon når Oslo S stenges for…
Helse Sør-Øst kan nå gi legekontor med skybaserte journalsystemer mulighet for å rekvirere labanalyser elektronisk.
Med dagens trusselbilde, er informasjonssikkerhet og cybersikkerhet viktigere enn noen gang - en naturlig del av vår prosjektledelse.
Geo er en fremtidsrettet avdeling med spisskompetanse innenfor alle geo-relaterte problemstillinger.
Spennende oppdrag i samarbeid med Atkins UK.
Elektronisk kurve- og medikasjonsløsning er ett av de største løftene i spesialhelsetjenesten både for å bedre pasientsikkerheten og digitalisere siste del av pasientjournalen.
Taksonomien skal definere hva en bærekraftig aktivitet er. Vær fremoverlent - la våre spesialister hjelpe deg med å innfri EUs taksonomi i fremtidige prosjekter.
Atkins har bistått Norske tog og Bane NOR med teknisk bistand og ekspertise på ombygging av togene med det nye signalanlegget ERTMS.
Prosjektsjef Niels Philipsen fra Atkins Danmark har virkelig fått testet sin fleksible tilnærming til prosjektledelse rundt utbygging av Follobanen og Oslo S. Her deler han sine erfaringer.
Atkins har ansvaret for den signaltekniske delen i utvidelsen av Oslo S. Oppdraget er gitt av Bane NOR.
Vi er på vei inn i en digitaliseringsrevolusjon som både øker lønnsomheten og forutsigbarheten i infrastrukturprosjekter. – Ved å knytte mennesker, data og teknologi tettere sammen, ser vi fram til å kunne ta del i fremtiden til bransjen vår, sier direktør for Engineering i Atkins, Mona Stryken. – På verdensbasis…
Statnett søker om å fornye og utbygge Orkdal transformatorstasjon.
Med erfaring fra forsvar, justis og offentlig sektor, blir Hans Huse en sterk ressurs for Atkins Norge!
Les om Nils Olav sine refleksjoner om det å være ansatt i Atkins Etter nesten 5 år i Oslo kommune var det et spennende skritt å gå fra det mange tenker på som en trygg og fast jobb og over i det private konsulentmarkedet. Allerede fra dag én ble jeg…
Atkins Norge AS har tung faglig kompetanse og lang erfaring med gjennomføring av ulike former for analyser og beslutningsstøtte, særlig i tilknytning til KS-ordningen på oppdrag fra Finansdepartementet. Vi er stolte av å være et av kun fire prosjektfaglige miljøer som har hatt rammeavtale i samtlige 20 år. I løpet…
«Så dere har god takhøyde i dette selskapet? Jo, takhøyde er bra, men har dere tenkt på hva dere bruker den til?» Det var spørsmålet som foredragsholder, Tor Haugnes, stilte til oss i Atkins en dag vi satt som tente lys på hjemmekontoret vårt for å få litt inspirasjon til…
«Data er gull. Men hvis vi bare sitter på dem, er de egentlig ikke mer enn gråstein.» Målet med saksbehandling innen offentlig og privat virksomhet er korrekte avgjørelser. Jo bedre kvaliteten på informasjonen og forretningsreglene er, desto bedre er muligheten til å få til en automatisk behandling ved hjelp av kode og tilhørende overvåking…
Mye av norsk by- og tettstedsutvikling skjer gjennom fortetting og utvikling av knutepunkter. Da må vi kontinuerlig tenke nytt om kollektivknutepunkter – som jernbanestasjoner, mener Atkins. Hvordan vi planlegger og bygger jernbanestasjoner må utvikle seg i takt med samfunnet og forventningene fra publikum. Folk tenker i dag annerledes om det…
Norge står foran en infrastruktur-boom – også innenfor broer. Det må møtes med internasjonal kompetanse og lokal forankring. Det norske samfunnet står på terskelen til en massiv urbaniseringsprosess. Det innebærer en kraftig oppgradering og utbygging av infrastruktur i løpet av de neste ti årene – deriblant broer. Norsk urbaniseringsboom krever…
Harald Sørlie fra Atkins Norge reiser om få dager til Australia for å jobbe med infrastruktur i Brisbane.
Norge står på terskelen til massive investeringer i offentlig infrastruktur, deriblant flere prosjekter knyttet til vei, jernbane og vann som krever omfattende tunnelbygging. Internasjonal ekspertise og teknologi kan gagne norske tunnelprosjekter, tror Atkins. Selv om Norge har lang tradisjon og tung ekspertise innenfor tunnelbygging – med hundrevis av kilometer tunnel…
Kvalitetssikring (KS) og analyse er et svært viktig forretningsområde for Atkins Norge. Vi har bred faglig kompetanse, velprøvde metoder og lang erfaring med gjennomføring av ulike former for analyser og beslutningsstøtte. Atkins Norge er stolte av å være ett av kun fire prosjektfaglige miljøer som har hatt rammeavtale med Finansdepartementet…
As a result of the restrictions that COVID-19 put on our lives this year, many of us took the opportunity to get back into the kitchen and fall in love with food again. Quarantine Cuisine – our first-ever employee cookbook – is an homage to some of the recipes that have…
Majorstuen flerbrukshall åpnet 30.januar 2023 etter to års byggeprosess. Systra Norge er stolte av bidra til å levere idrettsbygg av høy kvalitet i Norge.
Atkins-konsulent Sana Khan er kåret til en av Norges 50 fremste tech-kvinner!
Skinnende er lagt, men det er et komplekst oppdrag og fortsatt mye som gjenstår. Da er det bra å ha et fagsterkt og internasjonalt team.
Etter seks uker med stengt jernbane starter togtrafikken på Østfoldbanen opp igjen i dag, 8. august.
Det å bidra i et prosjekt som resulterer i å frakte flest mulig passasjerer dit de vil – raskt, trygt og til minst mulig kostnad for samfunnet og miljøet, det er et oppdrag vi er svært takknemlig for å hjelpe Sporveien med.
Atkins Norge er nå offisielt SYSTRA Norge!
Atkins Norge har bistått Bane NOR med RAMS- og kvalitetsledelse under oppgraderingen av signalanlegget på Høvik stasjon.
Atkins Norge har hatt sentrale roller i utviklingen og gjennomføringen av noen av Norges mest prestisjetunge kulturprosjekter.
Atkins har på oppdrag fra Bane NOR utarbeidet en hovedplan med tilhørende detaljplan for å sikre bedre og universell tilgjengelig tilkomst til alle plattformene på Lillestrøm stasjon, både fra stasjonen til tog, og fra tog til stasjonen. Lillestrøm stasjon er i dag en av Norges mest trafikkerte stasjoner og trafikkeres…
SYSTRA integrates three Atkins entities in Sweden, Denmark and Norway and strengthens its presence in Scandinavia.
Bærekraft står sentralt i vår forretningsstrategi. Og i Atkins Norge jobber vi målrettet med å bidra til mer bærekraftige resultater for våre kunder og for samfunnet. Vi har delt våre tanker og erfaringer rundt bærekraft gjennom prosjektledelse med studentene på Handelshøyskolen BIs master-of-management-program innen prosjektledelse. Her er noen tips til deg som…
Atkins Norge bidrar til å legge grunnlaget for implementasjon av ERTMS ombordutrustning og ATC-2 STM på alt togmateriell med trekkraft i Norge.
Resultat av dette prosjektet: reisetiden med tog mellom Oslo S og Ski stasjon blir redusert fra dagens 22 - 35 minutter til 11 minutter for direktetogene på Follobanen.
I Atkins Norge har intensjonen i åpenhetsloven vært en selvfølge siden vi ble etablert i 1987. I denne rapporten kan du lese om hvordan vi arbeider.
Atkins bidrar med å bygge ut vannkraftverk for å øke kraftproduksjonen i Norge.
RAMS står for reliability, availability, maintainability og safety – et fagområde som blir stadig viktigere for jernbanekundene til Atkins.
Atkins har laget og videreutviklet Sharepoint-sidestruktur for anskaffelsen av de nye lokaltogene Type 77. Les mer om prosjektet her.
Atkins har bistått Vestland Fylkeskommune med ledelse og utførelse av arbeidet med jernbanesikkerhet ved Bybanen Utbygging. Les om prosjektet her.
Enten vi skal utvikle en ny tjeneste, bygge et nytt bygg eller gjøre en større organisasjonsmessig endring, organiserer vi gjerne oppgaven som et prosjekt. Vi tenker i faser som planlegging, gjennomføring og overlevering, definerer opp mål for prosjektets leveranser og mål for hva prosjektet skal bidra til over tid (verdiskaping),…
Atkins bidrar i Statnetts nettutviklingsprosjekt som sikrer fortsatt trygg strømforsyning i Vestby kommune.
Sporveien blir første selskap i verden til å bruke offentlig mobilnett for å styre T-banen. Det nye signalanlegget legger til rette for fremtidens T-bane. Systra bidrar med fagkompetanse.
Nye beregninger åpner opp for større økonomiske rammer for verdens viktigste formidler av vikingtiden - Vikingtidsmuseet.
Tilknytning av Follobanen til Oslo S er en stor og kompleks oppgave. Arbeidet er spesielt krevende fordi stasjonen er i drift mens prosjektet gjennomføres.
Vi motiveres av å jobbe i prosjekter som resulterer i stor samfunnsnytte. Vår oppgave å sikre endring, fremdrift og løsninger som bidrar til et mer effektivt helsevesen.
Atkins Norge bistår Sporveien Trikken med forvaltning av SL79 og SL95 frem til de blir faset ut.
Vi er stolte av å samarbeide med selskaper og organisasjoner som har tilsvarende verdigrunnlag som Atkins Norge.
Våre kjerneverdier er Sikkerhet, Integritet, Samarbeid og Innovasjon.